HAPPY BIRTHDAY TO ME

Torsdagen den elfte januari 1990 föddes jag i Los Angeles Chile. Nu 19 år senare sitter jag här och bloggar. Det är sjukt hur tiden går fort. Känns som igår när jag fyllde 5 år och hade Quillons ( min hemby i chile) största barnkalas :p Men så är livet, den bara rusar för och det är därför man msåte ta vara på alla små galna och underbara ögonblick som livet bjuder på. 

Igår var helt underbar. Efter en lång tågresa hem plockade en gammal kompis upp mig på tågstation. Kom hem utan några speciella förväntningar för denna dag. Då jag möts av min familj som har gjort iordning en jätte fin förfest :p Med en tårta som liknade ett höghus och massa absolut v. Fick presenter som bl.a boken djävulen bär prada, underbara högklackar, örhängen, parfym och ett silver halsband :)
Utgång blev det också, till de äldres krog :p kallar de så, strömpis. Det var tydligen 25 + där, men kary hade ringt och tjötat på ägaren att dom inte ville gå på småbarnsdisco ( bror kallar krogen för oss de ) så de hade blivit tvugna att säga ja haha.

Precis innan utgång skulle jag springa in till badrummet och hämta något. Klantig som jag är krockar jag med foten på dörrkanten och liltånagel böjdes bakåt två min innan vi ska dra hände detta. Men varken blod svett och tårar fick mig att stanna hemma. Utgång blev det, dock ej med högklackarna utan ett par låga skor. Hade jätte kul på krogen och det var kul att hänga med de äldre. :) Blir fest med mina vänner lite längre fram när alla får pengar:p .. haha..
Men runt ett orkade jag inte mer. Min tå gjorde alldeles för ont. Och jag kunde inget annat göra än att sitta ner och konsumera alkohol så vi åkte hem istället och där åt vi ännu mera tårta och sedan trött som jag var somna jag.

Nu väntar jag bara på att cevichen ska vara klar. Sedan blir det filmkväll. Ska kolla på Yes man tror jag :)
Och tacka alla som kom ihåg min födelsedag. Tack för sms o samtal!!

             

      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback