PRINCIPSAK

Idag åkte jag och Karina till Ica MAXI för att handla mat för veckan. Eftersom Ica är så dyrt. Så vi åkte till Eurostop (där ica maxi ligger). JAg och Karina hade allmänt roligt. Puttade henne ner för en backe osv, sådan vanligt  man gör :p. Men en sak störde oss sjukt mycket. För vi köpte ett rabattbuskort där en ungdom + en vuxen kostar 15 kr. Billigt eller hur? Ja och med det så räcker den i 3 timmar. Alltså får man byta buss osv inom en timme. Vi två flickor bar på riktigt tunga kassor hem och när vi skulle ta sista bussen hemåt så hände något.. Vi tryckte ner busskortet och vi hade tillgodo 1 ½  timme kvar för att byta. När busschauffören sa att vi skulle trycka ner den igen. Då drog den pengar. Det vi inte förstod var varför busschauffören gjorde så?. Vi hade tillgodo tid kvar ju. Och så blev ett jävla liv. Inte för att vi brydde oss om pengarna, utan för principsaken, att han kunde göra så. Han får inte göra så. Och vi försökte förklara och då framstod vi som snåla jävlar som inte orkade betala. Och så var det inte. Vi brydde oss inte alls om pengarna utan om principen. Dessutom var det sån tjafs och vi framstod inför hela bussen som idioter. När till slut busschauffören förstod vad vi menade bad han om ursäkt och satte tillbaka pengar. FORTFARANDE det var inte pengarna vi var ute efter, utan att vi faktiskt inte är dumma brudar. Och INGEN jävel ska köra över oss...

Samma sak hände häromdagen. En kille i mitt boende lånade min tändare. Och den lämnades ej åter. Så jag bad om att få tillbaka den. En annan person kommenterade det och sade men herregud vad ska du ha med den till. Den kostar ändå bara 10 kr. Och nej, jag brydde mig egentligen inte om tändare, ja för den var så billig. Men det var principen. INGEN ska få köra över mig. Och ta mig förgivet..

Kommentarer
Postat av: Rossy

2009-02-17 @ 00:14:28
URL: http://f
Postat av: rossy

Så sant gumman principen som gäller..

ses snart babe <3

2009-02-17 @ 00:15:22
URL: http://rossybobadilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback