HALLELULIJA

Äntligen efter två veckor av misära hundrakronor på kontot har fått in lite pengar. Kan säga att det uppskattas väldigt mycket. Firades med att åka till sätra från andersberg klockan tolv (pengarna rullade in då) för att köpa lite statoil baguetter chips, cola och CIGG. Åh, efterlängtade cigg njöt varenda sekund av den första. Haha. Så, det har varit en väldigt dålig uppdatering den senaste veckan. Om jag ska vara ärlig så har jag  gjort väldigt mycket för att ens orka öppna bloggen. Sportlovet har passerat alldeles för fort och jag sitter nu hos min friend Jessy. Hon ligger och sover stackaren. Hon har jobbat två pass idag och jag kan tänka mig hur skönt det måste sitta med lite sömn just nu.

Som sagt så har lovet passerat väldigt fort. Det började med att jag åkte hem till Örebro för att fira alla hjärtans dag med familjen som bara allmänt tog de lilla lugna. Lite filmer och massage gjorde susen. Vem säger att man måste ha en dejt på alla hjärtans dag? Det är bara att fira kärleken man får från familjen och vänner. Sedan passerade dagarna som det skulle. Var hemma tog det lugnt chillade. Pluggade lite och inväntade brudarna som skulle komma från Gävle.

Riktigt kul hade vi med tjejerna i Örebro. Vi spelade Carioca i ca 3 timmar. ( chilensk kortspel) där jag vann överlägset alla andra och lilla jessy kom sist. på fredagen sussa vi ner till Örebro city och visade runt min lilla hemstad för brudarna som uppskattades väl. Och på kvällen blev det hemmafest hos Sändi som ordnade till det riktigt mysigt. Oplanerad fylla var väldigt uppskattad. Haha. Och ännu en gång FÖRLÅT för att vi tagit hål i din matta ( vattenpipa). Övernattade hos lolita*(luis) där vi fick slåss om sängplatserna. Men jag tror nog alla blev nöjda till slut ;).

Lördagen fortsatte med god mat, latinofotbollstränning ( vi var åskådare )och mysigt filmkväll. Australia är en riktigt bra film. Som väckte starka känslor i mig. Riktigt bra skådespelerie.

Söndagen åkte vi till Gävle där jag följde med Jessy till hennes papi&systers kalas. Mysigt. Kändes lite konstigt att vara enda chilenaren på plats, outsider här va? Men mysigt var det ändå. Fick sedan sällskap av Josef som kom o hälsade på hemma hos Jessy. Kan bara säga att denna kille är en riktigt härlig människa. RAK på sak! Skönt med sånna personer som är raka och ärliga det är det som får mig och skratta loss. Och stackars kille.. När han gick härifrån såg det ut som att han hade blivit nedslagen i ansiktet. Haha spa behandling eller hur? :) som sagt sjukt go kille och verkar vara en bra vän. Du förbluffar mig för personen du är. Hade verkligen förutfattade meningar om dig. Pero soy bakan loco hihi. =) KRAM!
 
Efter det har det bara blivit en massa mys med Jessy. Eftersom våran Rossy är ute på äventyr. Du är en riktigt god människa Jessy, kan inte fatta att jag klickat så nice med dig som jag har gjort. Och dig med Rossy. Helt underbara brudar, det är inte lätt att hitta sånna som ni. MASSA KÄRLEK till er babes!

Och en till sak som har hänt som jag har blivit lite förvånad över är att min faster har skrivit till mig på facebook. En människa jag aldrig haft någon kontakt med. Men hon verkar trevlig och öppen. Så jag hoppas det blir en fin framtida relation får ge det en chans. Annars får det vara .

Och vet ni vad det BÄSTA med allt är? Att det är bara TVÅ dagar kvar tills min mami kommer hem! Gooood jag kommer pussa sönder henne. Ska möta henne i Arlanda för att ta emot henne. Älskar dig sjukt mamita linda. OCH så kommer lil sis hem, det blir roligt. Kan inte fatta att vi har varit ifrån varandra i över 6 veckor! det brukar ALDRIG gå så långt tid.. Kommer mysa sönder dig när du kommer hem..

Såja, nu har jag fått skriva av mig lite. Ska sova nu för vi ska upp och tvätta om 4 timmar.

PUSSSSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback